17 December 2007

انتظار


لا تتركنى فريسه للظنون

لا ترمينى ببحر اجهل فيه العوم

تلتقفنى موجه وراء موجه

لا تتركنى انتظر شطك البعيد

كن لى طوق نجاه .اجعلنى ارى بعينيك مرساى

كم كنت اكره الانتظار ولا اعرف للصبر معنى

وها اناذا احيا عمرى اتلذذ بانتظارك

وانا التى تطلب منك الصبر

كم انا اتعجب من نفسى حتى اكاد لا استطيع ان اتعرفها

اهذه انا ام انت

لا تظن صبرى ضعف

واستسلام

فلم اعتاد الانهزام بل كنت وساظل احارب

زمن مسلوب فيه الاحساس

فاجعل قلبك مدينتى التى احيا بها بلا ظلم

بلا قهر

بلا خوف

بلا انتظار

9 comments:

بيتنا القديم said...

جيت اقولك كل سنة وانت طيبة
ويارب يارب تكوني بخير وسعادة
لا تنس فقيراً او يتيماً او محتاجاً في هذا العيد..
لا تنس ان تبادري بالصلح مع من تخاصمين
لا تنس قريب او قريبة بزيارة في العيد
لا تنس كف مرفوع ولسان يستغفر وعين تدمع..مع الله في هذا العيد
تك كير
(:

بياترتس said...

الصبر صعب اوى اوى ياعلا
والانتظار اصعب
حاولى تتجنبى الدوامات دى

son's egypt said...

السلام عليكم
اولا كل سنه واتنتي طيبه
الصبر مش انهزام ولا استسلام زي ما قولتي بل هي محاربة لاجل الوصل لشئ اسمي

lonely said...

بيتنا القديم
كل سنه وانت طيب وسعيده جدا بمرورك وربنا يجعل ايامك سعاده

lonely said...

بياترتس
الصبر من الصفات المطلوبه للمسلم وطبعا له جزائه
لكن كلنا نحب التعجيل
اللهم ارضنا بقضائك حتى لا نحب تعجيل ما اخرت ولا تقديم ما اجلت

lonely said...

son's of egypt
ما اقدشى اقول ان الصبر انهزام او استسلام اللى قصدتهه ان فى ناس بتفكر الصبر نوع من الاستسلام
شكرا لمرورك

shreen said...

منهى الرقه والاحساس
مشاعر انثى غايه فى الرقه
تحب بكل كيانها حتى انها تتساءل

كم انا اتعجب من نفسى حتى اكاد لا استطيع ان اتعرفها

اهذه انا ام انت

لا تظن صبرى ضعف

واستسلام

فلم اعتاد الانهزام بل كنت وساظل احارب

زمن مسلوب فيه الاحساس


لا تستسلمى
حاربى الزمن المنزوع الاحساس

lonely said...

shereen
اشكرك على كلماتك الرقيقه
وسعيده بمرورك
اكره الاستسلام
واحاول دائما
ادعوا لى

بيتنا القديم said...

"لا تظن صبرى ضعف.."

وهذه محل نظر

دعينا نري النتائج اولاً

دمت بخير